Tanskalaisen Ege Carpetsin määrätietoinen matka alan huipulle käynnistyi vuonna 1938. Yrityksen perustaja, Mads Eg Damgaard, uskoi sinnikkyyteen: kun työskentelee kovasti ja periksi antamatta, on kaikki mahdollista. Madsin aloittama työ on todella kantanut hedelmää, sillä Ege Carpets on raivannut tiensä arvostetuksi ja tunnetuksi toimijaksi. Vuodesta 2021 lähtien Ege Carpets -tuotemerkin alla toimivat Egen lisäksi Hammer Carpets, Bentzon Carpets ja Carpet Concept. Toisiaan täydentävä, laaja brändikirjo mahdollistaa kuluttajien palvelemisen parhaalla mahdollisella tavalla.
– Teimme keväällä 2021 muutoksia niin yrityksemme strategiaan kuin rakenteeseen. Näin pystymme vastaamaan alan trendeihin sekä varmistamme 5–10 % vuotuisen kasvumme. Toimimme markkinalähtöisesti, asiakkaitamme aidosti ja paikallisesti palvellen, Kim Kjær Ege Carpetsilta avaa.
”Kurssi kohti yksinkertaisempaa rakennetta”
Yksi osa yrityksen nykystrategiaa on yksinkertaistaminen.
– Olemme vuosien varrella kasvaneet yritysostoilla ja siten uusilla brändeillä. Se on tuonut mukanaan useita etuja, mutta myös haasteita. Jatkossa markkinointiviestintämme keskittyy yhteen brändiin ja tuotemerkkiin, Ege Carpetsiin. Yhdistämme voimamme ja otamme kurssin yksinkertaisempaa rakennetta kohti.
Käytännössä se tapahtuu toimintojen ja viestinnän selkeyttämisellä ja terävöittämisellä. Ege Carpets ei halua olla vain yksi parhaista – sen on oltava paras. Kimin mukaan tavoitteeseen päästään tarjoamalla poikkeuksellisia asiakaskokemuksia.
– Palvelemme asiakaslähtöisesti, sillä siten varmistamme ydinsegmenttiemme – toimistojen, hotellien ja laivateollisuuden – suosion. Tarjoamme parasta mahdollista suunnittelua, ketterää ja osaavaa palvelua sekä vastuullisuutta, jota ei vastaavanlaisena saa muualta, hän summaa.
– Olemme jo nyt markkinajohtajia Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Seuraavaksi janoamme vastaavaa asemaa Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä, Englannissa, Ranskassa...
Ege Carpetsin tavoitteet ovat huomattavasti korkeammalla kuin ilmiselvässä, eli kauniiden mattojen valmistamisessa. Yritys pyrkii kaikissa toimissaan kohti kestävämpää tulevaisuutta: luomaan parempaa huomista matto kerrallaan.
– Eettinen velvollisuutemme on aina ollut vahvasti läsnä. Mietimme jatkuvasti uusia tuotantotapoja ja toimintamalleja. Estetiikka, inspiraatio, laatu sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvointi ohjaavat toimintaamme.